Dermografismo

Imaxínate calquera día no que estés aburrido e non sepas que facer, ou cando estás estudando e te pos a desplazar o boli coa tapa sobre a superficie da túa pel, e de pronto descobres que se producen unhas marcas vermellas e que se elevan da superficie da pel que reflexan o recorrido que fixeches co boli.  Dermografismo Dermografismo: La escritura inflamatoria de la piel

Isto chámase dermografismo “escritura na piel”, e é un dos tipos máis frecuentes da urticaria (do 2 ó 5% da población padeceo)

A malloría de urticarias soen ser agudas , e desaparecen moi rápido. Outras, sen embargo, poden ser crónicas, durando meses ou anos. Normalmente, a xente soe identificar as urticarias a unha causa alérxica, pero o certo e que en gran parte delas non é así.

O dermografismo trátase en realidade dunha reacción esaxerada do que ocorre normalmente na pel con un roce ou rascado o suficientemente forte: primero aparece una zona enroxecida de pouca extensión (debido a dilatación dos capilares), ós segundos ou minutos esta zona enroxecida aumenta a súa superficie (pola dilatación das arteriolas) e xa, como último paso, aparece o hinchazón debido o paso de líquido dos vasos a piel (edema).

Por sorte, o dermografismo soe ser casi sempre máis unha molestia para a vida diaria que un risco para a vida.

Como curiosidade, unha artista chamada Ariana Russell que padece de dermografismo e, nun arranque de orixinalidad, decidiu emplear este fenómeno como un recurso artístico: “Utilizo a miña pel como un cadro”


 

 

Esta entrada foi publicada en Sen categorizar. Garda o enlace permanente.

13 Responses to Dermografismo

  1. Miriam di:

    Me parece una muy buena noticia, ya que desconocía totalmente que alguien pudiera padecer hasta tal extremo esta “urticaria”

    Desde mi punto de vista no produce ningún daño en la persona que lo sufre, ya que solo es una pequeña inflamación en las venas lo que la hace visible. Esta “enfermedad” no daña la salud del individuo que la padece, siempre y cuando no abuse por el echo de que le parezca “graciosa” y coja como hábito, costumbre o incluso manía para pasar el rato. Como el caso la artista Arianna Russel, esta padece la “enfermedad” de la dermografía y la aprovecha para crear verdaderas obras de arte sobre su cuerpo, lo que llama notoriamente la atención del público.

    Todo en su justa medida no produce daños, pero cuando abusas pueden surgir los verdaderos problemas.

  2. Xabi di:

    Coincido con todos en que todos ao longo da nosa vida levamos a cabo esta práctica, pero certo é tamén que nunca se nos “eleva” o contorno que acabamos de debuxar.
    É dicir, se eu me fago un debuxo coa tapa do boli na pel, ao cabo duns minutos notaráseme na pel o que acabo de debuxar, pero simplemente se verá o debuxo, nunca aumentará de volume, e menos aínda durará máis de un ratiño; a non ser que esta reacción sexa verdadeiramente unha enfermidade. Isto é, cantos de vós vos fixestes un debuxo similar a este e se vos realzou o contorno do debuxo de forma tan exaserada como por exemplo na ilustración deste artigo.
    Creo que se te fas un debuxo e simplemente ao cabo dun rato desaparece, non estamos a falar de dermografía como enfermidade, se non simplemente de “rasguños” na pel. En cambio alguén que se fai un debuxo deste tipo e a pel cobra unha pequena dimensión e permanece así durante un período bastante longo de tempo, estamos a falar dunha “enfermidade” en toda regla.
    Certo é que é unha enfermidade sen ningún tipo de risco de morte ou gravidade, pero segue a ser unha enfermidade. Polo tanto, creo que non deberíamos considerar dermografismo o que nos facemos. Nós simplemente nos “arañamos”.

  3. jorgebh di:

    El dermografismo consiste en una tendencia exagerada a la producción de habones en la piel cuando esta se rasca. Un 25-50% de las personas normales desarrollan tras un rascado vigoroso una zona blanquecina y posteriormente roja y un discreto hinchazón la zona del rascado así como una zona de rojez en la piel de alrededor. En un 5% de la población esta respuesta es muy exagerada y solo en una minoría causa síntomas .

  4. nuriabh di:

    Anteriormente ya nos han explicado lo que es el dermografismo.
    Como ya ha dicho algún compañero anteriormente yo el dermografismo no lo considero tampoco como una enfermedad perjudicial para la salud,si nó que me parece más un problema para la vida diaria.
    El dermografismo puede aparecer de forma aislada o acompañando a otras formas de urticaria como la desencadenada por el frío o la presión.
    Este problema puede durar meses o años. En la mayoría de los pacientes desaparece en uno o dos años o al menos la producción de habones se reduce hasta ser imperceptible.
    El tratamiento más importante es la administración de antihistaminicos. Generalmente se recomiendan los nuevos que tiene menos efecto sedante. El tratamiento debe continuarse durante al menos unos cuantos meses. También deben evitarse la utilización de baños o duchas calientes, el secado vigoroso y la utilización de ropa muy gruesa.
    Yo creo que tiene que ser algo muy incómodo padecer dermografismo, porque hay que tener mucho cuidado con todo.

  5. luciabh di:

    El dermografismo consiste en una tendencia exagerada a la producción de habones en la piel cuando esta se rasca.
    El dermografismo se presenta como unas lesiones que se producen después de una fricción en la piel.Este es el componente más importante liberado de la piel,ocasionalmente el dermografismo puede ser desencadenado por la alergia a algún agente externo como la penicilina, las infecciones por escabiosis y la existencia de parásitos intestinales.

  6. laraoubh di:

    A verdade e que decoñecia por completo esto do dermografismo e si é certo que todos algunha vez na nosa vida fixemos esos “debuxos na pel” aínda que moitas veces inconscientemente .A algunhas persoas duraralle máis porque igual teñen problemas da pel ou calcaron máis ao faer eses “debuxos”…todo dependera do teu tipo de pel e coa forza que fagas aoa pintar na pel.

  7. Marina :) di:

    Todos alguna vez hemos hecho ese tipo de “dibujo” con la piel con la tapa de un boli, con llaves o con cualquier objeto que tenga punta. El dermografismo no es considerado una enfermedad, pero en mi opinión sí es un poco peligroso, porque hay gente que tiene la piel muy sensible, y también alergias, y eso puede causar picores o daños hasta algo graves. El ejemplo de Arianna Russel da un poco de grima, porque utiliza el cuerpo como un cuadro, tiene tatuajes, pero también utiliza el dermografismo, y como ya he dicho antes, no estoy a favor de eso, porque puede ser bastante peligroso.
    Os dejo con el enlace de una foto de Arianna Russel.

    http://sullca.com/wp-content/uploads/2010/01/ariana-page-russell-01.jpg

  8. borrajobh di:

    El dermografismo consiste en una tendencia exagerada a la producción de habones en la piel cuando esta se rasca.Sus sintomas despues de rascarse son el enrojecimiento de la piel y la hinchazon.El tratamiento más importante es la administración de antihistaminicos que son fármacos que sirven para reducir o eliminar los efectos de las alergias, al actuar bloqueando la acción de la histamina en las reacciones alérgicas, a través del bloqueo de sus receptores.El tratamiento debe continuarse durante al menos unos cuantos meses.

  9. martaqbh di:

    El dermografismo consiste en una tendencia exagerada a la producción de habones en la piel cuando esta se rasca. Puede ser desencadenado por la alergia a algún agente externo como la penicilina y la existencia de parásitos intestinales. El dermografismo puede aparecer de forma aislada o acompañando a otras formas de urticaria como la desencadenada por el frío o la presión. Puede durar meses o años, en la mayoría de los pacientes desaparece en uno o dos años o al menos la producción de habones se reduce hasta ser imperceptible.

  10. Romero di:

    O dermografismo non me parece unha “enfermidade” perxudicial paara a saúde, senón que solamnete supón un lixeiro problema para a vida cotía. Aínda que nalgúns casos como o da artistas Ariana Russell se pode utilizar como unha inspiración por tanto é unha vantaxe. O feito de padecer esta “enfermidade” non me parece máis que unha etapa que algunhas persoas sufriron nalgún momento da súa vida.

  11. federicobc di:

    A nos, todo o que non é de todo o día é danoso para a saúde, non entendo porque a chaman enfermidade si simplemente quedanche marcadas as cousas. De acordo que non é bo para o organismo para nada, pero ao longo do tempo que lle vai pasar? Aínda que che quede grabado algo por anos o incluso para a vida ¿non é a mesma cousa que facerse un tatuaxe? E tamén dudo que haxa casos nos que con só acariciarlles o rostro lle queda a marca da man e por ende encontre dificil saír da casa. Pero non creo que haxa istes casos xa que so un 2-5 por cento ten ista enfermidade non chegará a istes estremos e non deberíamos dicírlles que teñen unha enfermidade, senon unha molestia ou un pouco de coidado a non debuxarse o que non queren que se lles quede.

  12. miguelbc di:

    Esta enfermidade non é garve xa que non provoca grandes problemas de saúde, o único que pode provocar son certas infeccións se se realiza continuamente na pel porque como xa sabemos é un lugar do noso corpo onde están gran cantidade de organismos patóxenos que nos poden infectar.
    Pero pode chegar a ser un verdadeiro problema se o dermografismo se converte nunha obsesión, algo que debamos realizar para poder sentirnos ben. Aínda que desaparezan as marcas ás horas seguintes dependendo do tipo de urticaria que se faga; penso que esta enfermidade, que poderiamos denominala así, sigue sendo perigosa para o noso corpo e temos que tratar de evitalas por posibles riscos ao organismo.

  13. jorgebc di:

    O dermografismo é unha urticaria que creo que nos ocorreu a todos en algún momento cando empezamos a debuxar na pel co lapis ou co boli mentras nos aburríamos en clase. Esta “enfermidade” penso que non é nada preoblemática porque non ten efectos secundarios no organismo, só é unha pequena inflamación dos vasos sanguíneos e non causa ningún outro problema.
    O que fai Arianna Russell paréceme moi interesante é moi bonito porque a súa é como un lenzo na que se debuxa un cadro. A verdade e que este tipo de urticaria pode ser beneficiosa porque como pode observarse nesta muller, esta enfermidade pode chegar a convertirse en arte o que penso que é unha maneira boa de aproveitar os defectos que temos para convertilos en cousas bonitas e que outra xente as aprecie.

Deixa unha resposta